تعمیر پنل اعلام حریق آدرس پذیر NSC

تعمیر پنل اعلام حریق آدرس پذیر NSC

تعمیر پنل اعلام حریق آدرس پذیر NSC-  تعمیر انواع برد های الکترونیکی پنل اعلام حریق در Digi-board

پنل اعلام حریق آدرس پذیر چیست ؟

یک سیستم اعلام حریق  مجموعه ای از Detector یا آشکار ساز آتش سوزی می باشد که به یک صفحه مجهز به برد الکترونیکی کنترل مرکزی متصل می باشد . به کمک این سیستم هوشمند امنیت حفاظتی ساختمان های تجاری و مسکونی بزرگ تامین می گردد.

پنل اعلام حریق به سرعت محل آتش سوزی را تشخیص می دهد . یکی از مزایای این سیستم قابلیت برنامه ریزی ، نظارت بر یکپارچه بودن و هزینه کم سیم کشی می باشد.

در برخی از سیستم های اعلام حریق هشدار کاذب هزینه های فراوانی را به همراه دارد اما در نمونه آدرس پذیر وضعیت هوای داخل ساختمان یا آشکار ساز مورد بررسی قرار می گیرد برای مثال اگر در ساختمان گردو غبار باشد هشدار پیش آتش فعال می گردد و بعد از اعمال بررسی آژیر اخطار به صدا در می آید.

برخلاف دیگر دستگاه های اعلام حریق که در یک حلقه سیم کشی عمل می کنند نحوه اتصال سیستم های هشدار دهنده در مواقع ضروری قبل از آسیب رسیدن به مدار الکتریکی دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود و خسارت احتمالی را به حداقل می رساند.

اخطار های آتش نشانی در یک حلقه سیم کشی و مدار الکتریکی مشخصی سیستم را به سایر دستگاه ای مانند : آب پاش های سقفی ساختمان ، Detectors آشکار ساز آتش سوزی و..متصل می نماید اما در سیستم های معمولی هر منطقه یا صداگیر سیم مخصوص به خود را دارد بنابراین از نظر مصرف سیم مناسب نیستند.

یکی از خصوصیات بارز دستگاه اعلام حریق آدرس پذیر ، کنترل جداگانه عملکرد هر یک از سیستم های آشکار ساز یا Detector می باشد که در صورت نقص فنی توسط کنترل پنل به اپراتور اعلام می گردد پس شرایط تعمیر و نگه داری آسانی را برای کاربر محیا می سازد.

معرفی پنل اعلام حریق NSC مدل Solution F1

این سیستم اعلام حریق هوشمند هیبریدی ، مجهز به ۲ تا ۱۸ خط حلقه در یک محفظه استاندارد  ،که منبع تغذیه آن با برق DC با ولتاژ ۲۴ ولت در محدوده ۴.۲ تا ۶.۷ آمپر می باشد. پانل کنترل Solution F1 قابلیت سازگاری با آشکار ساز آتش یا Dtector برند های معروف نظیر Hochiki و Apollo را دارد.

از قابلیت های Solution F1 به CPU با گنجایش ۳۲ بیت و حافظه داخلی ۸ مگابایت که قابلیت ارتقا ۸ مگا بایت دیگر توسط حافظه خارجی را دارد. لازم به ذکر است برنامه نویسی این سیستم هوشمند از طریق یک پورت USB انجام می شود.پانل کنترل  این سیستم  از نوع لمسی  و تمامی تنظیمات لازم از طریق یک پیزو حساس به فشار انجام می گردد.

 

مشکلات پنل های NSC

  • مشکلات مربوط به بخش پاور این دستگاه که یک میکروکنترلر نیز دارد

  • مشکلات بخش مین برد اصلی دستگاه

  • مشکلات مربوط به بردهای لوپ ها و زون های مختلف

  • مشکلات بخش نمایشگر و کی پد دستگاه

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *